Biblioteka, Książka, Informacja i Internet 2012

W dniach 9-10 października 2012 r. w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UMCS w Lublinie odbywała się międzynarodowa konferencja naukowa „Biblioteka, Książka, Informacja i Internet 2012”. Program konferencji.

Ja drugiego dnia wygłosiłem referat Bibliotekarz wśród współczesnych źródeł komunikacji. Pierwszy raz, z ciekawości, przygotowałem prezentację w Prezi, o której słyszy się różne skrajne opinie. Na stronie Prezi można zobaczyć moją prezentację.
Założeniem mojego referatu było przybliżenie możliwości zastosowania współczesnych źródeł komunikacji w bibliotece. Swoją uwagę skoncentrowałem na możliwości jaką daje blog biblioteczny, który jest formą elektronicznego dziennika. Podczas wystąpienia przywoływałem przykłady kontaktu pomiędzy bibliotekarzem a czytelnikiem za pośrednictwem (tego) bloga. Chciałem wykazać, że jest narzędziem komunikacji dwustronnej, nie polegającym tylko na pisaniu przez autora tekstów, ale również na publikowaniu komentarzy przez czytających. Następnie omówiłem inne sposoby pozyskiwania opinii czytelników tj. możliwość umieszczania krótkich ankiet na temat: pracy, czy akceptacji przez użytkowników nowych inicjatyw. Można także uzyskać informacje zwrotne poprzez umieszczenie pod postem opcji oceny opublikowanego tekstu. Tym samym autor po pewnym czasie może dostrzec jaka tematyka jest bardziej, a jaka mniej akceptowana przez odbiorców. Umieszczony artykuł dzięki Internautom bardzo szybko może zostać udostępniony na portale społecznościowe, mikroblogi, czy wysłany przez email do innych osób.
Blog daje mi możliwość swobodnego i niesformalizowanego opisywania tego co dzieje się w bibliotece.

W chwilach wolnych od konferencji, tak jak zachęcali organizatorzy, zwiedzaliśmy miasto Lublin.
 
Rynek Starego Miasta

Zamek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Marzena Peričič spotkanie pod oliwkami

Egzamin

Bibliotekarz Do Poznania